Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Katherine

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

01 Augustus 2014 | Australië, Katherine

Katherine 20-06/01-07

Na alles rustig ingepakt te hebben vertrokken we tegen 10:30 uit Mataranka. Het landschap was niet veel anders dan daar voor. In Katherine aangekomen hebben we direkt wat boodschappen gedaan bij de supermarkt, de prijzen vielen ons reuze mee. De camping ligt 20 km buiten de stad het is een homestead, d.w.z. dat het vroeger een boerderij met heel veel land was en waar nu nog koeien, stieren en paarden gehouden worden op een heel groot deel van het land en op een kleiner deel hebben ze een camping gemaakt met alle faciliteiten. Al snel had ik een favoriet paardje , Tommy, die kwam als ik hem riep in de hoop dat ik wortels of wat anders voor hem had. Onze plek keek uit over de wei en de wind is al die tijd gunstig geweest, in onze rug dus geen vliegen of nare luchtjes. We hadden voor 3 dagen geboekt maar het was zo'n prettige omgeving dat we er tenslotte 11 dagen gebleven zijn.
We hadden leuke buren zij kwamen uit Tasmanie, ze hadden een kat Rex, die zich als een hond gedroeg. Ze gingen vaak met hun bootje vissen in de rivier achter de camping, ze vertelden dat er zoet water krokodillen van 2 meter om hun 3 meter lange bootje zwommen. Er scheen ook een zout water krokodil te zijn, die zijn erg aggressief. Voor wij wisten dat er krokodillen waren, zijn Wij een keer naar de rivier gelopen, het was laag water en er was een behoorlijke storming. Er lagen grote platte stenen in het water en het was aanlokkelijk om via die stenen naar de overkant te lopen. Ergens vertrouwden we het niet dus beleven we aan deze kant van de rivier. Het was er heel mooi en rustig, het water was helder. Op de terug weg spraken we met een jongen die een hek aan het maken was en hij vertelde ons over de krokodillen. Ik vroeg waarom er geen waarschuwings bord stond en hij zei: " maar iedereen weet dat toch, dat er crocs zitten". Ha ha we zijn er niet meer naar toe geweest. De buren hadden wel op een dag een grote barramundi gevangen, ze besloten toen ook nog 3 dagen langer te blijven.
We waren een keer weer in de supermarkt en bij de kassa waren er 2 vrouwen voor ons die voor $1200.- boodschappen hadden gedaan, 4 boodschappen wagens vol, dat zie je ook niet elke dag.
In vergelijking met Hervey Bay maakt het stadje een Wild West indruk, anders kunnen we het niet omschrijven.
De deep cycle batterij laadde niet goed op en aangezien we nog garantie hadden konden we hem zo inruilen voor een nieuwe.

Een dag zijn we naar de Edith falls gaan kijken, dat is een complex van watervallen en meertjes die nu door de droogte niet zo indrukwekkend waren. Het water was koud maar toch gingen er mensen zwemmen, wij dus niet na onze ervaring in de hot spring van Mataranka.
Bij het informatie centrum hebben we gekeken naar een boot tocht in de gorge, waar je vaart tussen wanden van 70 meter hoog, maar dat was zo duur meer dan $480,- voor ons tweeen.
We weten dat er nog zo veel te zien is op onze trip en we hebben nog 5 maanden te gaan.
'S nacht was de hemel bezaaid met sterren, prachtig. We hebben daar echt genoten van de rust die gevuld werd met onbekende vogel geluiden. Een ochtend waren er 2 grote Brolga's in het veld die behoren tot de ooievaar soort.
Misschien komen we hier terug wanneer we vanuit Darwin naar de west kust gaan, we komen er dan toch langs. We zien wel.
We hebben besloten om niet meer naar Kakadu te gaan maar rechtsstreeks naar Darwin en dan naar Lichtfield.

• 01 Augustus 2014 - 10:21

Ian & Lan:

Great to get some updates from you.... and that all is going well. I cannot read your diary entries... the translate function cannot do crazy dutchy language.

Taylors are off to Vietnam mid august for 4 weeks.

Best wishes for safe and fantastic travels

Ian Lan Brandon and Chloe

• 01 Augustus 2014 - 16:15

Marloes:

Super leuke verhalen en GEWELDIGE foto's! Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Een hele fijne reis nog verder!!!

• 17 Augustus 2014 - 13:50

Eric:

Hoi Jaap en Selma,

Wat een mooie reis, en jullie zijn nog maar net op weg!

Groetjes,
    Eric en Elly

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014