Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Litchfield

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

01 Augustus 2014 | Australië, Darwin

Lichtfield
We vertrokken vanuit Darwin om 10:30 en kwamen pas om 15:30 aan bij de camping Banyan Tree, gerund door een Duits echtpaar. We zouden eerst bij Wangi Falls kamperen maar daar was geen plek meer, het was een kleine door het gouvernement beheerde camping, dus moesten we wel terug rijden want als je verder zou gaan kwam je via een onverharde weg weer in Darwin terecht.
Op de heen weg hadden we al Banyan Tree camping gezien, want vanaf de straat zagen we zo'n 10 kleine tentjes staan dus we dachten dat is dan een goede camping om ook met onze tent te staan. Achteraf boeken het nep tentjes te zijn om mensen het idee te geven dat het druk was. We kregen een plek onder mango bomen dus genoeg schaduw en we waren de enige met een tent. Verder waren er veel caravaners en campervans. De camping grenste aan Aboriginal land waar je niet op mocht komen zonder vergunning, deed je dit toch stond er een boete op van 1,000.- dollar. Jaap ging toch even met een been over de grens.
De camping ligt in het natuur park Lichtfield waar een aantal watervallen zijn. De volgende dag zijn we drie watervallen gaan bekijken, de Wamgi Falls, de Florence Falls en de ..... Falls en een grote termieten heuvel, van gras etende termieten, zo groot als een boom.
De watervallen waren goed te bereiken en heel mooi om te zien. Dit gebied is tijdens de regen tijd afgesloten want dan loopt het groten deels onder water.
'S avonds was er een gratis BBQ van worstjes met uien op boterhammen, georganiseerd door de beheerder, je mocht geen eigen drank mee nemen alleen bij hen kopen, wij kochten een flesje water van 400ml voor $3.- per stuk, dus kan je wel na gaan hoe duur de drank moest zijn. Ondanks dat was de worst lekker en we hebben gezellig met een ander stel uit Melbourne gepraat.
Er was ook een Avon consulente maar ik heb niets gekocht want we hadden bracht genoeg.
Aangezien water bij de camping zo duur was, $7.- per liter zijn we naar een naburig dorpje gegaan waar je een doos met 12 flessen voor $14.- kon kopen dus hebben we direkt 2 dozen gekocht. De volgende dag vertrokken we van de camping en kochten weer in dat dorpje 2 dozen want onze volgende stop zou 1 dag in Katherine zijn en volgens mij was het water daar duurder. Had ik maar naar mijn betere helft geluistert want hij zij dat water daar nog goedkoper was. Hij had gelijk daar was het 0.49 cent per liter. In Katherine bleven we weer bij dezelfde homestead waar we al eens gekampeerd hadden en deze keer was het minder koud 's nachts, dus geen ijs mutsjes op ha ha.
De volgende dag vertrokken we naar Lake Argyle voor een nieuw avontuur

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014