Kynuna - Reisverslag uit Longreach, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Kynuna - Reisverslag uit Longreach, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Kynuna

Door: jaapselma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

06 Juni 2014 | Australië, Longreach

Kynuna

06-06/09-06

De weg van Longreach naar Kynuna is eindeloos, je kijkt uit over vlaktes zo droog, geen bergen af en toe een verdwaalde boom. Wat koeien en schapen grazen op het droge gras, ook Emu's zie je af en toe. Er is bijna geen verkeer, dus als je al een tegenligger ziet groet je elkaar in de seconde van passeren. Road trains van wel 53 m lang rijden met hoge snelheid op deze verlaten weg. Ook 's nachts waar zij vaak kangaroos dood rijden. Ook wide loads zo breed dat je aan de kant moet stil staan zodat ze voorbij kunnen. De wegen zijn beter dan de Bruce High Way.
We rijden door Winton waar miljoenen jaren geleden dinosaurussen leefden, er is nu een museum, maar wij zijn daar niet naar toe gegaan.
In Kynuna naast de Riadhouse is het caravan park. We werken vriendelijk ontvangen en naar onze plek gewezen op een mooi stukje gras, dat zorgvuldig in stand wordt gehouden. De tegen slag waren de vliegen, klein maar niet weg te slaan, dus de hoedjes met netje er over kwamen goed van pas. In record tijd hebben we de tent op gezet. Jaap had nog een schaafwondje dat nog niet geheeld was op zijn been en voor hij er erg in had zag die zwart van vliegjes. Gauw mijn zakdoekjes er over heen gebonden en later in de tent ontsmet en een waterdichte pleister er op gedaan.
Er blaast een ijs koude wind schuin achter de tent, die rechtsstreeks van de Zuid Pool komt. Gister liep Jaap nog in polo shirt en korte broek rond, vandaag is het lange broeken en winter truien werk. Het was 19 graden. Nu in het zonnetje 22 graden in de tent 25 graden.
De douches en het toilet zijn schoon en je kan lekker heet douchen.
We hebben 2 mooie Brolga's gezien dat zijn vogels die familie van de ooievaars zijn.
Er is geen telefoon of Internet bereik hier. We hebben hier een enorme combinatie op het park gezien. Een dubbeldek bus omgebouwd tot motor home met daar achter een gesloten aanhangwagen waar een Toyota 4wheel drive in zat.
'S avonds lekker paksoi met steak en rijst gegeten wat we zelf gemaakt hebben.

• 13 Juli 2014 - 18:16

Winny :

Wat heerlijk zo met zijn tweetjes ! Geniet maar!

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014