Mount Isa - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Mount Isa - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Mount Isa

Door: jaapselma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

09 Juni 2014 | Australië, Mount Isa

Mount Isa 09-06/12-06

Eerst even tanken bij het Roadhouse, er stond een 5wheeler met paarden er in, Jaap heeft er een foto van gemaakt.
Het landschap veranderde al snel. Hele velden met termieten heuvels, sommigen door toeristen aangekleed met een t-shirt of zo. Meer bomen, nog wel droog gras en op een gegeven moment reden we ook door de bergen met vreemde uitstekende steen formaties
Er waren nu zo goed als geen dode dieren meer langs de weg gelukkig. Op een gegeven moment scheerde een grote groep kleine groene vogeltjes voor de auto langs. Jaap zag plotseling een eenzame emu, ik zei nog tegen hem, maak snel een foto, ha ha dat bleek toen we dichterbij kwamen een autoband te zijn die tegen het het lag. De maximum snelheid is op deze weg bijna overal 110 km p.u.

We kwamen om 13:30 in Mount Isa aan. Hier is gelukkig wel Internet en telefoon bereik.
De kamping "Sunset Top Tourist Park" is groot en er zijn al veel mensen maar het is rustig. Wij krijgen een plekje bij een watertje. Gauw op zetten en inrichten. Waar we staan is zand, en al gauw moeten we 3 kanten van de tent sluiten en alleen het uitzicht op het water open laten want het fijne stof waait anders naar binnen.

Even informeren waar we wat boodschappen kunnen halen, blijkt dat alle winkels gesloten zijn want de Engelse koningin is jarig. Gelukkig konden we bij de enige supermarkt te recht die wel open was, De Spar, maar die was duidelijk duurder.

Aan de andere kant van het watertje staat een hoge boom waar roofvogels bezig zijn een gigantisch nest in te bouwen. In het water zwemmen waterhoentjes, eendjes en een vogel die op een Surinaamse doks lijkt.
We maakten kennis met een jongstel in de dertig. Hij is Amerikaan en zij Chinees, ze reizen per fiets en niet zo maar een fiets maar een 3 wieler met 2 wielen voor en 1 achter. De fietsen hebben 26 versnellingen hoor. Onderweg gaan ze ook klimmen de uitrusting hiervoor hadden ze van te voren uit China opgestuurd naar Townsville. Ook hebben we kennis gemaakt met een echtpaar die ook uit Hervey Bay bleken te komen,
Jaap had onderweg naar Mount Isa op een afgebroken tak getrapt die dwars door de zool van zijn rubberen schoen in zijn voet ging, de arme ziel. Het bloedde behoorlijk, dus direkt ontsmet en verband er om. Het zag er verder goed uit maar om het zekere voor het onzekere te nemen zijn we toch maar naar een dokter gegaan in een hele grote moderne kliniek. Hij kreeg een tetanus injectie en een recept voor een ontsmettingszalfje, de wond was al goed geheeld. Verder viel er weinig te doen, het is een kopermijn stadje waar in de omliggende mijnen zo’n 5.000 mensen werken.
Bij de supermarkten valt het op dat er bijna alleen hele korte mensen achter de kassa staan, soms denk je dat de kassa gesloten is tot je dichterbij komt.
We probeerden te internetten via WIFI bij Mac Donald maar je floepte er steeds uit, dat was dus ook geen succes.

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014