Eucla - Reisverslag uit Eucla, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Eucla - Reisverslag uit Eucla, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Eucla

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

20 Oktober 2014 | Australië, Eucla

Eucla
De weg naar Eucla was interessant. Het grootste gedeelte rijd je langs de zee aan een kant en een berg rug aan de andere kant, af en toe stopten we bij uitkijk punten, maar het waaide en het was koud, wel droog.
Het caravanpark stond boven op het einde van de berg rug en had je een prachtig uitzicht over de uitgestrekte vlakte. Aangezien we onze buik vol hadden van het slechte weer, waar er nog meer van voorspeld was, besloot Jaap om maar een cabin te nemen voor 1 nacht, het was een budget cabin en dat houdt in een ruime kamer met een queen size bed, 2 kleine stoel tajes bij een kleine ronde glazen tafel, een spiegel met plankjes en haken om iets op te kunnen hangen. We konden gebruik maken van de toiletten en douches om de hoek waar je met een code in kon. Die waren fantastisch. Je mocht niet koken op de kamer dus op naar de camp kitchen met alles om een lekkere heri heri te maken. De bakbananen zagen er al bij aan koop vreemd uit. Toen we ze gekookt hadden bleken het inderdaad gewone bananen te zijn, maar we hebben toch lekker gegeten. We moesten het wel maken omdat we geen vers fruit en groente en uien enz. Mee over de grens mochten nemen.
Er lagen grote schone baddoeken op het bed en we namen direkt een douche. Eenmaal terug op de kamer brak het nood weer los, donder, bliksem, regen en storm. Ik had net de baddoeken te drogen gehangen, toen ik een klein riviertje onder de voordeur door zag komen. De enige oplossing was de baddoeken op de grond bij de deur te leggen om dit tegen te houden. Terwijl we daarmee bezig waren voelden we de regendruppels via de zij kanten en boven kant van de deur naar binnen vallen. Zo zijn we gaan slapen. Op het bed bleef het gelukkig droog. De volgende ochtend sprak ik onze buren van die nacht en die bleken hetzelfde probleem gehad te hebben.
Gelukkig was het droog toen we weg reden en het bleef droog tot onze volgende bestemming, Ceduna.

• 26 Oktober 2014 - 11:43

Eric:

Hallo Jaap en Selma,

Wat een mooie foto's en verslagen!

Groeten Eric & Elly

Port Augusta

21 Oktober 2014

Ceduna
Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014