Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Exmouth

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

11 September 2014 | Australië, Exmouth

Exmouth,
De camping die we uit gekozen hadden was een BIG4 camping, dat is altijd 5 sterren met alle facilities. Duurder dan waar we tot nu toe gekampeerd hadden maar een keertje moet dat kunnen. Daar aan gekomen stond het ons zo tegen, midden in het stadje en druk, dus toch maar uit kijken naar iets anders. We vonden een met de naam Lighthouse camping en dachten direkt aan de vuurtoren van Den Helder, het ligt ongeveer 12 km buiten de stad, er stond inderdaad een vuurtoren en je hoort de zee vanuit de tent. We kregen een plek ruim genoeg voor onze tent, het was wel op grint dus dat leek ons niet zo prettig maar het viel reuze mee, beter dan het zand dat we op andere plaatsen hadden. Het toilet en de douche is in een grote ruimte en schoon. Jammer genoeg werden de blokken de volgende dag afgesloten want er was te weinig schoon maak personeel voor dat gedeelte van het park. Er bleven wel 2 toiletten open, zonder douche. Nu moesten we de douches op een lager level van het park gebruiken en die waren wat kleiner en niet in een ruimte met het toilet. Achteraf vond ik dat toch niet erg, want als je gaat douchen en iemand voor jou heeft een grote boodschap gedaan op het toilet is de geur die blijft hangen niet echt aangenaam ha ha.
Als eerste verrassing kwamen er emu's met kleintjes of alleen in en buiten het park, dat was echt een mooi gezicht. We konden naar de vuurtoren toe rijden, The Vlamingh Head Lighthouse, hij stond op een berg achter de camping en je had daar een prachtig uitzicht over de zee en het landschap. Het was geen werkende vuurtoren. Op die berg was een plakkaat waar op stond te lezen dat op die berg ook geschut heeft gestaan die tijdens de 2de Wereld Oorlog op Japanse onderzeeers geschoten hebben.
Op heldere dagen kan je walvissen langs zien trekken, dat geluk hadden wij niet. Exmouth zit op een land tong van ongeveer 160 km. Er is ook een Amerikaanse basis gevestigd die voor nationale en Internationale communicatie zorgt. Je ziet een hele boel zend masten staan. Exmouth is eigenlijk ontstaan door deze basis want de getrouwde soldaten wilden liever niet met hun gezin in de kazerne wonen dus begon men een stadje met alle nodige voorzieningen te bouwen. Er wonen nog steeds veer Amerikaanse soldaten daar met hun gezin en zijn nu ingeburgerd, de ongehuwde soldaten moeten nog steeds op de kazerne blijven.
Het stadje is erg klein, een supermarktje, een bakker, een slager, een politie bureau.
Er is ook een schildpad centrum vanaf oktober komen schilpadden het strand op om hun eieren te leggen in de duinen, maar dan zijn wij al weg.
We zijn ook een dagje gaan vissen, maar zonder succes, het was wel gezellig. Voor de zekerheid heeft Jaap een iets cirkel vormige haak gekocht zodat hij niet achter rotsen blijft steken. Dat proberen we uit in Quoba Station, onze volgende stop.
We hebben wel mooie schelpen gevonden en verder hebben we rustig aan gedaan.
Groetjes x x x

Port Augusta

21 Oktober 2014

Ceduna
Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014