Port Augusta - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Port Augusta - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

30 Oktober 2014 | Australië, Port Augusta

Port Augusta

Een eindeloze weg van Ceduna naar Port Augusta. In het begin waren er nog onmetelijke graan velden waar er druk geoogst werd. Ze halen alleen de toppen er af waar de graan korrels zitten. Daarna maaien ze de over gebleven stengels en verkopen die weer als vee voer.
Nu zien we geen graan velden meer, waarschijnlijk is dit het einde van de "graan schuur van Australia".
We zien nu alleen nog struiken, struiken en nog meer struiken.
Het wordt drukker naar mate we dichter bij Port Augusta komen. Het is een havenstad omgeven door berg ruggen. Niet erg groot, geen overdekte winkel centra, wel een drukke winkel straat. De camping ligt aan zee en we staan op super groen gras, uhhh kunst gras speciaal voor tenten, boffen wij even. Veel schaduw van de bomen er omheen. Verder alleen maar zand. De toilet blokken waren goed, licht en schoon.
We hebben nog oesters gekocht voor Jaap en ik heb daar een schattig kopje gekocht met teksten er op speciaal voor de vrouw.
Natuurlijk weer even moeten schuilen in de supermarkt voor de hitte bij terug komst was de tent half in gestort door de wind. Lijntjes waren gebroken, we besluiten de tent en grond zeilen niet meer mee te nemen en in Adelaide bij Anaconda een nieuwe te kopen, Jaap had al op Internet gezien welke het wordt.
Verder niets bijzonders beleefd, de volgende stop wordt Adelaide x x x

Verslag uit: Australië, Port Augusta

30 Oktober 2014

21 Oktober 2014

Ceduna
Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014