Eighty Mile Beach - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Eighty Mile Beach - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Eighty Mile Beach

Door: Jaap en Selma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

26 Augustus 2014 | Australië, Port Hedland

Van Barn Hill naar Eighty mile beach is ongeveer 350 km. het landschap is erg vlak en er staat een stevig windje. De weg is goed en het verkeer dat je af en toe ziet zijn meestal road trains van langer dan 53 meter. Vanaf de hoofdweg moet je 10 km naar binnen rijden over een goed onderhouden brede zand weg. Het oppervlak is stevig dus geen stof wolken. Nu hoeven we geen hekken open en dicht te doen want ze hebben vee roosters geplaatst zodat het vee niet er over heen kan lopen. Daar aangekomen ziet het er goed uit, veel gras en geen stof, het blijkt later dat ze de zand wegen vochtig houden door 2x per dag met een sproeiwagen de wegen te bevochtigen. We kregen een site precies achter de duinen. Als je de palm bomen weg zou denken zou het ook in Den Helder kunnen zijn. Bij de receptie is een winkeltje waar je van alles kunt kopen. Vlees, groentes, fruit, brood etc. stokbrood wordt dagelijks vers gebakken. De normale broden zijn diepvries. Ook souvenirs, alles om te kunnen vissen etc.
Het strand is 200km lang en je mag er met je auto op rijden (15km p.u.) er zijn geen rotsen, alleen duinen en veel schelpen. En langs het hele strand staan mensen te vissen. Je ziet niemand met een bootje, daar is de zee te ruw voor en er zijn veel haaien zelfs tot dicht bij de kust dus tot je knieen in het water staan is al een risico.
Wij slaan het vissen deze keer over, want Jaap heeft last van zijn rug. In de drie dagen dat we daar stonden is er door mannen 2x een joekel van een vis gevangen, een King Salmon!
De toilet blokken waar heel goed en dat is voor ons wel een eerste vereiste maar soms ontkom je niet aan minder goede of zeg maar gewoon slecht ha ha.
Van de hele trip was dit ook het duurste caravan park $ 35,- per dag.
Natuurlijk hadden we ook hier weer wat mee gemaakt. Sta ik met onze over buren een praatje te maken zie ik plotseling een jonge man poedel naakt staan, ik zeg hen "ik geloof niet wat ik daar zie" ze draaien zich om en ze schrikken. De buurvrouw zegt dat het zeker Fransen moeten zijn want die schijnen in Australie vaak dit soort dingen te doen in het openbaar zoals dat jonge vrouwen gewoon gaan plassen ongeacht of er mensen bij zijn. Ik heb het ze in Frankrijk nog niet zien doen.

Onze volgende stop zou eigenlijk Dampier zijn maar we zijn gedwongen om eerst naar Port Hedland te gaan omdat onze deep cycle batterij het weer laat af weten. Dus op naar Port Hedland

Het vervolg van de reis verslagen vind je in around Australia 2.
Daar kom je door in de groenebalk op het driehoekje to klikken achter trip around Australia. Dat zie je boven elk reis verslag.

• 01 September 2014 - 14:25

Eric:

Hoi Jaap en Selma,
    Wat een mooie foto's en reisverslagen!
    Groet, Eric & Elly

• 11 September 2014 - 12:17

Berry Van Alphen :

Ik geniet van de mooie reisverslagen en de foto's en nog gefeliciteerd met jullie trouwdag en maak er een mooie dag van maar dat zal wel lukken

• 20 September 2014 - 12:07

Djoliba:

Wat een leuke verhalen! Ik had verwacht een foto te zien van de naakte man of een foto van een wildplassende vrouw hahaha.. Ik kijk uit naar de volgende verhalen xxx
    Gefeliciteerd met Naomi, ik ga vanmiddag naar haar toe. Kusjes

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014