Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Jaap Jans - WaarBenJij.nu

Longreach

Door: jaapselma

Blijf op de hoogte en volg Jaap

03 Juni 2014 | Australië, Longreach

Longreach
03-06/06-06

De weg van Black Water naar Longreach was goed alleen lagen er zoveel dode aangereden kangaroos ongelooflijk. Ze worden niet weg gehaald, de natuur lost dit zelf op, kraaien en andere roof vogels sperwers of buizerds.
Het gras is echt goud geel van de droogte, in de verte zien we nog berg ruggen het is warm en droog. Bij aankomst in Longreach was de ingang naar de receptie van het park moeilijk te vinden.
We kregen plek 40 toe gewezen die achteraf niet bleek te bestaan. Toen kregen we nr 37 en dat was een goede plek. Het park was een woestijn, geen grasprietje te zien. Maximum snelheid in het park was 8km p.u. We hebben nog steeds stof longen. De facilities waren schoon en goed. Er was een zwembad met ijs koud zout water, alleen de aller moedigste mensen gingen er in. Wij gingen alleen pootjebaden. Er waren veel vakantie gangers, met verschillende caravans, er waren maar 2 tenten, wij en een man naast ons die naar zijn zoon in Mount Isa ging.
Aan onze andere kant stond een man met een heel goed ingerichte Ute, kijk maar naar de foto, hij sliep in een tent op zijn auto.
Een dag was het zo warm dat we in de kamp keuken gingen lunchen. Het echtpaar dat tot de schoon maak ploeg hoorden kwamen in hun vrije tijd langs met een karretje met verse groentes.
Het stadje was wel redelijk, een winkel straat met verschillende banken, een bibliotheek, een warme Bakker, een slager, souvenier winkeltjes een supermarkt waar 1,5l water $10 kost,dus zijn we maar over gestapt op bier ha ha. We zijn naar de bieb geweest om via Internet onze bankzaken te regelen en ook naar Centerlink om onze huursubsidie die je als kampeerder krijgt te regelen ha ha zo gek is het hier. Onze eigen Internet verbinding was hier zo traag dat het steeds afgebroken werd.

Jaap

Ik woon nu samen met mijn vrouw, Selma sinds 2008 in Point Vernon Australia. Wij hebben de oostkust van Australie al voor de helft gezien en nu willen wij in 6 maanden in een 6 pers. tent rond Australie trekken. Wij zijn wat ze hier noemen "Grey Nomads". We maken de reis met z'n 2 en. Ik heb een jaar van te voren het reis plan gemaakt zodat we een overzicht hebben waar de beste stop-, kampeer plaatsen en bezienswaardigheden zijn. We hebben veel aan de reviews die door anderen geschreven zijn op Internet. De start datum is geplanned op 1 juni.

Actief sinds 16 Jan. 2014